Schoolvisie

Onderwijs op maat

Op onze school streven naar 'onderwijs op maat'. Dit doen we via

Aanpak en begeleiding

In onze aanpak en begeleiding hebben we aandacht voor 2 belangrijke pijlers :

We werken zoveel mogelijk preventief door het gebruik van visualisaties doorheen de school, rustplekken te voorzien, gedragsafspraken te verduidelijken, werken met beloningssystemen, mogelijkheid tot time-out, ...

Maar we werken ook remediërend met herstelgesprekken, time-out-werking, cirkelgesprekken, individuele of klasondersteuning door onze SEO-en ASS-coördinator.

Samenwerking met de ouders

Als school hechten wij heel veel belang aan een goede samenwerking met de ouders die wij als ervaringsdeskundigen van hun kind zien.  Betrokken ouders maken echt het verschil!

Indien nodig zoeken we mee naar externe ondersteuningsmogelijkheden. Is er al een begeleiding opgestart, werken we intensief samen met deze ondersteunings- en begeleidingsdiensten zoals het CLB, huiswerkbegeleiding Katrol, dagcentra, thuisbegeleidingsdiensten, psychologen, kinderpsychiaters,… Het CLB is hierbij  onze belangrijkste partner; we hebben tweewekelijks overleg met de contactpersoon van onze school.

Als gemeenteschool zijn wij aangesloten bij de onderwijskoepel OVSG en dragen wij vanuit onze werking ook hun visie uit. Wil u weten waar OVSG (Onderwijsvereniging van Steden en Gemeenten) voor staat en welke waarden zij uitdragen? Bekijk gerust onderstaand filmpje :

Openbare school - groot bestand.mov